Wat is de langst durende single ooit ?

Op Internet al eens gezocht,maar tot nog toe geen enkel antwoord op deze vraag kunnen vinden en dan bedoel ik mét een bewijs,bijvoorbeeld een link waar je kunt lezen wat de tijdsduur is. Het liedje of nummer moet wel in de Top 40 gestaan hebben en/of op één kant dus niet op een Ep,maar een cd-single op óf de A- of op de B-kant. Wie helpt mij deze prangende vraag te beantwoorden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.5K

Het beste antwoord

Volgens mij zoek je dit antwoord:
de langste single die ooit in de top 40 heeft gestaan was 'Bolero' uitgevoerd door het 'orchestre de paris o.l.v. daniel barenboim'. Het werk was in 1982 al opgenomen, maar in 1989 op single uitgebracht n.a.v. het succes van Gerard Joling's 'No More Bolero's'. Het nummer kwam op 5 augustus 1989 de Top 40 binnen, haalde nummer 19 en stond in totaal 6 weken genoteerd.
Het nummer duurt 17 minuten en 36 seconden (en vanwege de lengte dus uitsluitend op cd-single verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De langste die ik kan vinden is:
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond - 26:01 minuten

http://www.popculturemadness.com/Music/Longest-Songs.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat zijn toch verschillende delen?
Waarschijnlijk de volgende: Blue Room van The Orb. Hij duurt 39 minuten en 55 seconden en heeft de nummer 8 positie behaald in de UK charts in 1992.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is The Devil Glitch 69 minuutjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd héél er lang, maar heeft-ie ook in de top 40 gestaan, dat was onderdeel van de vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja, dat stukje van de vraagstelling heeft veel 'en'-en en 'of'-en, dus dat is een beetje vaag :)
kanye west - runaway (34:48) ik weet niet zeker of het de langste is maar lang is ie zeker