Welke hollewand bevestiging heeft de meeste draagkracht op een dubbele gipswand?

Ik heb een LCD 40inch die ik wil op gaan hangen. De enige optie is echter een holle wand, in de vorm van een dubbele (groen op wit) gipsplaat. Ik kan met een beetje geluk 1 verticale balk gebruiken van het regelwerk.

Voor de overige bevestigingspunten twijfel ik. Ik lees over hollewand pluggen (paraplu of tuimel worden ze ook wel genoemd) en holle wand ankers.

Welke van deze 2 bevestigingen heeft de meeste draagkracht of is er nog alternatief (behalve plafondbevestiging of werken met een mdf plaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

De bevestiging op de holle wand gaat gegarandeerd mis. Een vakman heeft hier een vulling tussen de twee wanden aangebracht, zodat de holle wand niet werd ingedrukt. De plaat die ertussen werd gezet was in de dikte van de holte, zodat deze was opgevuld.
Het ging dus niet zozeer om de pluggen die werden gebruikt, alswel om de druk die door het LCD-scherm werd uitgeoefend op de wand, waardoor de wand aan de onderzijde van het scherm naar binnen knikte.
11 jaar geleden
Ik zou die van fisher nemen, als je de bevestigingspunten goed verdeeld moet het wel kunnen. Bij het vastdraaien wel voorzichtig zijn, dat je niet te strak aandraait, het papier moet intact blijven, zo gauw het papier stuk is doet het niks meer.